Mat och mys

Bilden har nu flera månader på nacken, vilket julrosen på bordet skvallrar om. Men känner ändå för att dela med mig av denna bild från köket innan det hinner bli alltför mycket vår utanför fönstret. Våren gjorde ju en ordentlig halvhalt. Nu när det faktiskt skulle börja bli vår så känns det som vi tog tre steg tillbaks och hamnade på rutan vinter, jag känner mig inte heller helt klar med allt "vintermys". Kanske beror det på dessa oroliga tider, att jag vill att det ska kännas extra tryggt och varmt här hemma. Tända ljus och krypa ihop med en filt och en bra bok i soffan.
 
Och ja, du ser rätt. Bordet är ett halvmåneformat avställningsbord, men som för stunden fungerar utmärkt som köksbord eftersom det vanligtvis endast är jag och maken som dinerar. Och dinerar rimar nästan på delar. För varför skapar jag ett inlägg kring en julbild? Jag tror delarglädjen ligger i att jag är så himla nöjd över hur resultatet blev. Både soffan, karmstolarna och ljuskronan är nämligen pysselprojekt som jag grejat med under 2019. Och på denna bild syns resultatet hur det blev när allt kom på plats. Inte komponenterna var för sig och dess förvandling, för det har jag ägnat otaliga inlägg till, utan helheten. För trots att köksmöblerna är från olika tidsepoker och har lite olika stil, så förenas sittmöblerna ändå genom tyget. 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0