En hederlig blogglista

En hederlig gammal blogglista som jag lånat från Underbaraclara och ackompanjerat med lite blomster för att lätta upp. Håll till godo!

Vad köpte du senast?
10 kg kattmat och en tömbar matta för att fånga upp kattsanden. Märks det att vi blivit med katt?

Hur lång är du?
161 cm

Vad gillar du mest med dig själv?

Att jag alltid försöker göra mitt bästa. 

 

Vad gillar du minst med dig själv?
Att jag är en obotlig tidsoptimist.

En person du saknar
Jag saknar mormor och morfar jättemycket!

 

Är du romantisk?

Vill svara ja, men det är nog mest i teorin. I praktiken faller det och då är min make mer romantisk än mig.


Har du söndagsångest?

Nej, jag gillar mitt jobb väldigt mycket! Det som jag däremot tycker är riktigt jobbigt är om jag vet att veckan är fylld till bredden med möten och åtaganden och jag får inleda söndagskvällen med att meddela mina kollegor att jag kommer behöva vabba. Då känner jag mig alltid som en bov eftersom jag vet att det innebär merarbete för mina kollegor.



Vilka städer har du bott i?
Umeå, Göteborg, Malmö, Hvammstangi (Island). Barcelona måste nog räknas som en lång semester. Stockholm om året när jag gjorde värnplikten på Amf1 räknas? Sorsele, Ammarnäs och Lomma om man även ska räkna in mindre ställen.

 

Lyssnar du på poddar? Vilka?
Sporadiskt händer det att jag slår jag på någon av följande poddar; BillgrenWood, Marina och Krickelins podcast, Wollin & Clara. Lyssnar på podd när jag ska göra någon monoton syssla som t.ex. måla tak och som inte kräver så mycket tankekraft.

 

Låt på huvudet just nu?

Tyvärr Flygplan från Luftens hjältar, Viljas absoluta favoritsång just nu.


Är du en ringare eller smsare?

Smsare eftersom det innebär att jag kan skriva i princip hur tidigt eller sent som helst.

 

När går du och lägger dig?

Generellt alldeles för sent, särskilt dessa dagar när jag är konstant trött och gärna sover en si sådär 9-10 timmar (vilket typ aldrig händer).


Vad är det modigaste du gjort?
Blivit gravid igen trots att jag upplevde en sådan stark dödsångest under förra förlossningen.

 

Fem saker som du är stolt över?

Att jag ibland utmanar mig själv att föreläsa trots att jag tycker det är superjobbigt att gå upp på en scen. Mitt projektarbete i gymnasiet som resulterade i två böcker- Fjällvärldens vanligaste medicinalväxter, dess användnning förr och nu. Mitt kandidatarbete- Hortikultur i fjällmiljö som fångade en bit odlingshistoria innan den gick ur tiden. Mitt exjobb landskapets lekvärden och min master i landskapsariktektur (därav dansen i långklänning framför slottet med Rasmus). Låter kanske lite klyschigt, men jag har verkligen lagt ner min själ och mitt hjärta i dessa arbeten. Och sist, men absolut inte minst min dotter <3.

 
 
 
 
 

Har du någon gång åkt ambulans?
Nej, tack och lov så har jag inte det.

Har du haft urinvägsinfektion någon gång?
Ja, som jag självmedicinerade bort med tranbärsjuice och te på åkerfräken.

Hur många kuddar sover du med?

Alldeles för många om du frågar min man som vill ha en och tycker att jag borde föredra samma antal. Två stora hotellkuddar och två av vanlig huvudkudde modell. När Vilja har svårt att andas pallar jag upp med alla kuddar jag kan hitta inklusive prydnadskuddar.


Äter du några vitaminer/kosttillskott?
Järntabletter mot mitt låga blodvärde.


Vad läste du för språk i gymnasiet? Vilka språk kan du?
Läste franska i högstadiet, men har tyvärr förträngt allt. Svenska, engelska samt några ord isländska har bitit sig fast sedan jag bodde på Island.


 

Hav eller pool?
Hav eller insjö. Men badhuset fungerar under vintersäsongen.


Tycker du det är värt att lägga mycket pengar på fina smycken?

Hade jag svarat innan jag blev med gård och barn så hade svaret varit ja. Nu är det absolut inget som prioriteras och därmed blir svaret ett rungande nej.

Kan du busvissla?
Nja.

Har du körkort?
Sedan arton års ålder!


Har du någon tatuering? Vill du göra någon tatuering?
Nej, men jag ville tidigare väldigt gärna ha en stegrande häst på axeln.



Go to-mat som alltid är gott?

Pannkakor med rårörsocker och citronsaft. Barnsligt gott!

Hur ofta tvättar du håret?

Beror på vad jag gjort den veckan och hur mycket jag lyckats träna. Men några gånger i veckan.


Vad köper man för blommor till dig?
Det som är i säsong just då och gärna något som står sig länge. Men man behöver inte köpa, det duger gott med egenplockade blomster.

Hur uppvaktar man dig?

Genom att skämma bort mig och det behöver inte vara med presenter, utan kan lika gärna vara att ge av sin tid.

Vad blir du glad av få höra att du är?

Duktig, snäll, driven. Ja, det vanliga smickret som går hem hos de allra flesta.




Vad händer i helgen?
Vi åker till Göteborg (*peppar, peppar, ta i trä* för denna resa har vi fått ställa in två gånger bara detta år).

Vad bävar du inför?                                                                                                                       

Att renoveringen av barnrummen inte ska bli klar i tid. Den stundande förlossningen, men kanske mest av allt efterläkningen? Varför pratar ingen om vad som komma skall efter att förlossningen är avklarad? För mig var nog det den mest traumatiska upplevelsen.


Vad var det senaste du skrev i Word?

Denna text (dock vill den gärna byta språk till engelska så något stavfel kan ändå ha smygit sig in). 


Sommar, höst, vinter eller vår – vilken tid på året föredrar du?
Jag älskar alla årets månader. Men sommar och tidig höst är härliga eftersom det kräver mindre tid i hallen med overall och stövlar. Ser fram emot att slippa galonisar och bara kunna släppa ut min virvelvind i bara strumplästen!


Är du blyg?
Ja och nej, det beror på vilken situation det gäller.

Vad skulle du som tolvåring tycka om ditt yrke?
Vad hände med veterinär?! Men sedan landa i att mitt nuvarande yrke passar mig.

 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0