Ett axplock från veckan som gått

I måndags gjorde jag min första dag på jobbet! Har nu börjat jobba 25 % vilket innebär att jag jobbar måndag och tisdag förmiddag. Avslutade "jobbveckan" med att testa den nya restaurangen Black steakhouse inne i Örebro. 
God mat och trevlig lokal. Ett stort plus för barnvänligt (minus de heta stenarna)- De hade blöjor inne på skötrummet, kom med papper och kritor till Vilja så att hon hade sysselsättning och de värmde och piffade till min mat på nytt efter att den kallnat (Selma tyckte inte att mamma skulle få äta).

Hela måltidsidén går ut på att man tillagar sitt eget kött och väljer tillbehör. Jag stod för tillagningen av både mina och Viljas proteiner.

Bäst ändå var efterrätten, en smältande chokladbomb. Grapefruktsorbeten (?) var dock överflödig i sammanhanget.

Jag har målat hela världen grön. Projekt läshörna går sakta framåt (linoljefärgen torkar ju så långsamt). 

Igår bjöd grannbarnet in till kalas. Vilja anlände på bob och älskade om möjligt tomteblossen på tårtan ännu mer. En supermysig stund för stora som små!

Imorse ställde vi klockan på tidigt och rattade mot en 1 advent i Stockholm. Förvåningen när mormor öppnade dörren hemma hos Gunnar och Katarina och hela lilla familjen stod där utanför ❤️ 

En lång färd kräver dock sin promenad för att klara av att sitta ännu mer stilla, så vi tog en tur till stadshuset längs vattnet. Det blir inte direkt några sjumila vandringar med en 2,5 åring.

På väg tillbaks inhandlades saffransbullar till kaffet. Är det första advent så är det! 

Jag blev även sugen på att måla med filmjölk på fönsterglas. Pappa och maken blev visst sugna på att putta bil i uppförsbacke, så de hjälpte en bilist som kört fast i snömodden att komma loss.

Efter en sen lunch blev det kaffe och bulle innan avresa. Konsistensmässigt var bullarna ingen hit och på tok för dyra, så till veckan blir det att ta revansch och baka egna.

Sedan blev det stora kramkalaset innan vi rattade hemåt igen 




Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0