Tema månader

Januari är sannerligen uppstartsmånaden, men istället för att kickstarta som man orkar göra i september är denna nystart mer av en puttrade karaktär, fokus är att få hjulen att börja snurra igen. Inte att de ska snurra fort.

Flera bloggare delar nu förtiden upp året i temamånader, men eftersom jag snabbt skulle förtränga vilket månadens tema var, så har jag delat upp året halvårsvis.

Första halvan, Januari- Juni kommer fokus vara att boa in oss i huset. Renovera på övervåningen och ställa iordning ett, gärna två rum. Soliga dagar blir det fix i trädgården- området kring vedboden är kvar att röja. Vi har även införskaffat en jordsåll, så högarna nere på ängen ska vi börja gå igenom med sikte att återskapa det som så sent som i somras var en gräsmatta. Vill även lägga tid på släkt och vänner, avsätta tid och ta det där samtalet eller göra en utflykt och åka och hälsa på vänner som vi inte sett på länge. I mars får taket sig förhoppningsvis lite kärlek, även fast takomläggningen flyttats fram till 2024. Vi ska sätta potatis och direktså enkla saker som morötter, fänkål, sallat och kanske bondböna. Kanske plantera bärbuskar. Men all förkultivering ska jag försöka hålla mig ifrån, måste fokusera på att skala av och göra det som är viktigast. När det riktigt kliar i fingrarna får jag sålla jord eller flisa upp sly.

* Renovering barnrum
* Översyn tak (mars)
* Tid för släkt & vänner (boka in minst ett trevligt möte i månaden)
* Röj runt vedbod
* Flisa upp sly
* Städa klart höladan
* Påbörja operation laga gräsmatta


Andra halvan, det vill säga från juni och framåt kommer fokus ligga på familjen och träning. Återhämtning och landa i var vi befinner oss. Inga stora projekt är inplanerade. Är ena halvan av året fyllt av jobb och renovering, så behöver andra halvan bestå av familjemys och sådant som väcker en slumrande mammakropp till liv. Min kropp förtjänar verkligen lite omtanke och kärlek, något som jag inte prioriterat att ge den. Men redan nu ska jag smygstarta, simkort på badhuset är inhandlat.
 
 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0