Rummet

Eftersom jag ännu inte lyckats färdigställa något rum här på gården så tycker jag att det är läge att lyfta fram en hyfsat nygjord renovering, nämligen den som jag och maken gjorde av mitt rum uppe i Ammarnäs hösten 2021. Så sent som september 2013 gjorde jag om rummet, det karakteristiska med mina förebilder är att jag hinner plocka bort så gott som allt innan jag kommer mig för att knäppa en förebild. Tyckte att de skära tapeterna hade gjort sitt och skrev ett helt inlägg om den renoveringen som du kan läsa HÄR
 
 
 
Rosenmönstrat blev det istället och jag blev så nöjd över resultatet. Men så sent som ifjol kom pappa på att lyfta samtliga golv för att byta ut isoleringen, så då tyckte jag att det var dags att skrida till verket igen. Denna gång med min make vid min sida och en liten Vilja som kusin Johanna och mormor hjälpte till att passa <3 
 
 
Garderoben är platsbyggd och rymmer tillsammans med sängen från IKEA massor av prylar, täcken och kuddar. Ville egentligen måla sängen ljust grå också, men tog mig samman med tanke på hur omständigt det är att måla något som inte är gjort av solit trä. Samt att resultatet riskerar att bli flammigt om man inte lägger ner den tid som krävs för att få ett bra resultat. 
 
 
Tapeten är Hip rose från Borås tapeter. Den gula och grå färgen är från Ovolin och det är äggoljetempera, den färg som jag trivs allra bäst att jobba med. Det enda tråkiga är väl torktiderna, det går såklart att få färgen att torka snabbare om man tillsätter ett medel, men den giftflaskan har jag inte kommit mig för att öppna eftersom det blir så motsägelsefullt att måla med ekologisk färg som man i princip kan äta och sedan tillsätta fem droppar gift. 
 
Knopparna är även de inköpta på Ovolin och är gjorda i tenn så att de bara kommer bli vackrare och vackrare med tiden. 
 
 
Jag blev mycket nöjd med resultatet, särskilt med tanke på hur mycket pryttlar garderoben och sängen slukar. Tapeten matchade även linneskåpet väldigt bra. Varför det är så avskalat, med varken gardiner eller bäddat, är för att min farmor och hennes man skulle komma för att vara med på Viljas dop och om jag inte minns helt tokigt så hann vi precis lägga sista handen på rummet innan de kom. 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0