Skånebröllop

Jag har sugit på bröllopskaramellen ett tag nu, men nu tror jag allt det är dags att visa några bilder! Håll i hatten, för här kommer bilderna på en och samma gång! 
 
Denna korg ger en ledtråd om uppdraget som jag skrev om i inlägget Blomstrande hälsningar. 
 
När cermonin var slut tog jag nämligen plats på kyrktrappan med korgen för att dela ut rosenblad 💖
 
Så att när brudparet, som gömt sig inne i kyrkan, slutligen kom ut så kunde vi alla strössla rosenblad över dem 💓
 
Festlokalen! Och oj vilken lokal det var! 
 
När brudparet var på bröllopsfotografering passade jag på att ta ett varv med kameran i festlokalen...
 
Vem vill inte ha en låda bitsocker så säg?
 
Bordsplacering och ännu mer hortensia!
 
Efter en magnifik tårta (som jag åt upp på ett nafs och därmed inte hade tid att dokumentera) så återvände brudparet från bröllopsfotograferingen och det blev dags att sätta sig till bords...
 
Till förrätt serverades det en soppa med mandelpotatischips, krasse och lättorkad pärltomat
 
Varmrätten fick även den smaklökarna att jubla. Helstekt vildsvinsrygg, rabarberchutney, stickmorot, terrin på potatis och spetskål samt en rödvinssky. Mums!
 
Efter många fina tal, skratt och konversationer bjöds det på en sval avslutning. Hallonsorbet med jordgubbar och hallon samt inlagda krusbär. 
 
Delar ur kogänget inspekterar den Polaroid-bild som vi just framkallat. Mina fina, underbara vänner som jag saknar alla dar i veckan nu när vi inte ses på campus varje dag.
 
Vi hade tänkt be någon fotografera oss där i början av kvällen, men det glömdes snabbt bort. Men så strax innan vi skulle åka, när jag var lagom svettig och trött kom vi på att vi såklart behövde förevigas på bild. Det är minsann inte varje dag jag och maken är uppklädda! 
 
Eftersom jag fortfarande har känningar efter repövningen som jag skrev om här, så sparkade mina öron snabbt bakut av alla ljud. Trots att jag hade hörselproppar under hela middagen, så fick jag ont och blev trött. Därför gjorde vi sorti ganska tidigt. Runt midnatt kramade vi om alla fina personer och åkte tillbaks till vårt boende. Onkel enkel förtjänar ett helt eget inlägg och det dyker upp imorgon (lovar!). 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0