Smaken av Lofoten

Vi tycks oss baske mig aldrig ta oss till Å. Inte så att jag nu har rabblat hela alfabetet i mina tidigare inlägg, utan att Norgeturen med Hurtigruttresa, Kabelvåg och roadtrip drog iväg rejält. Men då ska gudarna veta att jag sållat som bara den för att krympa ner bildmaterialet till det som faktiskt publiceras. Nåväl, håll i hatten för nu har vi anlänt till Å!
 

Vid slutet av E10, så hittar man Å. Där parkerade vi bilarna och tog en liten promenad längs vandringsleden som följer bergen ner till Lofotens sydspets.
 
 
 
 
 
Löpmeter efter löpmeter av torkställningar skymtades näst intill i varje by.
 
Här hänger det som ska bli torrfisk
 
Men rätt så snart blev vi hungriga och begav oss mot middagsbordet. Middag på en fin restaurang väntade. Restaurangen hette lämpligt nog Smaken av Lofoten och vette mot fiskekajen, så utsikten gick inte att klaga på. Inte heller maten eller det som serverades i glaset. Allt var tipptopp! 
 
 
 
Förrätten!
 
 
Varmrätten x 3
 
 
 
 
Glasen höjde vi för pappsen, som vid den tiden inte än hade fyllt, men snart skulle fylla 60 år. Tiden flyger verkligen, för själv har jag insett att jag faktiskt är 28! 
 
 
Desserten- En chokladälskares dröm!
 
Det var en kväll av samkväm, god mat och många skratt.
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0