Lofoten

Efter en god natts sömn i Kabelvåg rullade vi upp till Lofoten. Pittoreska små fiskebyar, enorma tunnlar och fantastiska landskap svepte förbi utanför rutan.

 
 
 
 
Här och var gjorde vi små stopp. Vi gjorde oss ingen brådska med att snabbt ta oss fram, utan njöt av sevärdheterna längs den slingriga vägen. Ett stopp gjorde vi till exempel i glashyttan. 
 
 
Jag personligen är inte så mycket för nybyggnationer, men detta, åh vad vackert det var! Föll pladask för hur de använt sig av de befintliga materialen på platsen, så som kullen med sina stenblock. Grästaken som svajade i vinden och råspont på väggarna. 
 
 
 
Baksidan av glashyttan, med vy nedan
 
Men det fanns faktiskt en insida och där gick det hett till!
 
 
 
På andra sidan vägen så fanns det också ögongodis i form av ett världsmysigt kafé!
 
 
 
 
Även här hade jag kunnat flytta in direkt!
 
 
 
Att välja en bild inifrån var minsann inte det lättaste, men för att ni ens ska ha chans att orka skumma igenom detta inlägg så har jag valt ut bilden nedan. Naturmaterial som sten och trä, möter vinklar och vrår av färg och glas.
Scrollningskapaciteten ha ni nu övat upp, men jag väljer ändå att sätta punkt här och återkomma med en ny bildkavalkad imorgon. Smaken av Lofoten bjuder jag på då, vi ses!
 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0