Nedräkning

Det vanligaste rådet man får så här i slutskedet av graviditeten är att passa på att vila och ta det lugnt. Jag gör motsatsen, nu när jag äntligen gått på föräldraledighet och så gott som helt blivit kvitt min förkylning och äntligen fått lite ork, så försöker jag hinna så mycket som möjligt. Vaknar av gryningsljuset, myser de första timmarna och sedan är det full fart.
 
 
 
I lördags trodde jag att Pyret skulle titta ut, för bara några timmar efter att jag skrivit detta inlägg och maken fortfarande var ute på äventyr så kom förvärkarna med buller och bång. Jag vet inte hur det är med er andra, men jag fick i alla fall fasligt brått att laga kålpudding (!), städa och borsta grabben! Samtidigt som jag höll tummarna hårt för att maken skulle komma hem med lilla elbilen vars räckvidd testats till max, men så hade han också råkat jobba lite på hemvägen varför räckvidden inte uppgick till mer än 1 % när han rullade in till laddstolpen.
 
 
 
Förra helgen blev det mesta jag önskat klart, så som skylten till expeditionen och överdraget till skötbädden. Jag och maken hann till och med rensa samtliga avlopp! Det är viktigt att glädjas åt de små sakerna i livet! 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0