Första veckan som föräldraledig

God morgon, klockan är 08:00 och jag ligger och tittar ut på morgonhimlen. Hela lägenheten är tyst och stilla, för maken har åkt för att hämta mitt auktionsfynd som vi ska knöka in på balkongen. Har en inre bild av hur jag ska sitta där ute i min nygamla rottingfåtölj bland alla mina krukor och fikonträden och amma i vårsolen <3 Tänk att ljuset verkligen är på väg tillbaka, det är allt förunderligt vad en gnutta mer ljus per dag ändå kan göra med en!

 

Min första vecka som föräldraledig går mot sitt slut. Har försökt få tillbaks kraften och orken som försvann med min förkylning. Liksom rehabilitera värken som satt sig på vänster sida revbenen. Med alvedon går allt.

Mars är en intensiv månad för mig. Allt jag inte hunnit förbereda innan Pyrets ankomst, hoppas jag hinna nu. Jag inledde veckan med att lämna över allt som har med jobbet att göra, eftersom det blev uppskjutet när jag gick och blev sjuk. Dagen efter blev babykorgen klar (vilket helt var makens förtjänst) och står nu på sin plats i sovrummet <3 Alla blommor är omplanterade, vilket tog en gravid kvinna tre dagar att göra, men så har vi också fler krukor än kvadratmeter i lägenheten. Och så har vi grejat på här hemma i lägenheten med småfix, lite bröd har blivit bakat och stora tvättracet gick av stapeln igår.

 
Fönsterputsningen ska vi leja bort, en man kommer och ordnar det på onsdag, vilket känns som höjden av lyx. Några fler matlådor och någon kaka hade varit fint att hinna svänga ihop samt få överdraget till skötbädden klart. Jag när även en dröm om att hinna städa i lådor och skåp samt rensa alla avlopp (inte så kul kanske, men skönt när det funkar), fixa klart skylten på expeditionen och klippa ner alla perenner som ser bedrövliga ut efter vintern, sedan är jag redo för Pyrets ankomst <3


Men först mys! Det är de små enkla sakerna, som att dricka lite mjölk med kaffesmak och läsa en Lotta-bok, som kan sätta guldkant på dagen. Sedan är jag redo att börja greja, hoppas solen lyser där ni är också!  

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0