Frostrosor

Jag plockar som sagt alltid in blomster, minst en vas bör det vara i varje rum! Ibland står rosorna så länge att de hinner torka. Dessa spar jag i en burk. De ser inte ut att vara mycket för världen, men de doftar fortfarande ljuvligt. Tänker mig att jag ska plocka fram burken när jag vill förgylla badet. En näve rosenblad förgyller vilket badstund som helst! Flytande blomsterkonfetti piggar upp med både sin färg, men framförallt lukt! Det DOFTAR rosor när jag gläntar på locket till burken som alltid står mörkt. Men dessa dagar, de som är här och nu, förgylls med färska jordgubbar.

Torkade rosor och rosenblad som strax ska få hoppa ner i en burk.
 
 I bakgrunden kanske den observante noterar ett stort vitt paket…
 
I paketet låg ett tyg som jag så länge suktat efter. Det klassiska tyget heter Willow Boughs som formgetts av William Morris. En klassiker som säljs på metervara hos bland annat Engelska tapetmagasinet för dyra pengar. Jag hade turen att hitta det till ett någorlunda skapligt pris på Tradera. Och eftersom jag så länge har spanat och funderat, så slog jag till.  Jag har nämligen ett projekt som jag tänkt ta mig an och där det kommer krävas några meter tyg...

 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0