Blommor och blad

Plockar små buketter nästan varje dag. Har en vas med lite blomster i varje rum. Samt minst en handfull krukväxter. Man mår bra av grönt. Jag mår bra av att omge mig med levande ting. 
 
 
Jag har sedan barnsben alltid älskat att plocka blommor. Att göra små buketter, det är balsam för själen det. Tillika sommarens stora lyx. Så när naturen bjuder upp till vals är jag inte sen att ta fram sekatören. 
 
Den absolut viktigaste platsen för mig är sängbordet, det är där jag först placerar en vas. Vill somna till doften av schersmin eller ros. Blir lyckligt pirrig av blomsterdoften. Och buketten den får gärna spreta åt alla de håll, precis som här ovan.
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0