SÄLLSKAP

Nu på fredag (7 oktober) lanserar IKEA den tillfälliga kollektionen SÄLLSKAP. Kollektionen är inspirerad av den skandinaviska konst- och hantverkstraditionen från det sena 1800- och tidiga 1900-talet.

Jag är inbjuden på förhandsvisning av kollektionen som sägs ska hylla traditionerna, utan att förlora kontakten med det moderna livet. Men som bekant så befinner jag mig nere i Malmö, så förutom att jag missar Elmia Garden, så går jag även miste om denna förhandsvisning. Känns lite tungt att de lagt in en obligatorisk kursträff just denna vecka av alla veckor. Men jag har tittat igenom samtliga pressbilder och valt ut några guldkorn...

 
 
Som du upptäckt så löper pelargontemat likt en röd tråd genom mina utplockade favoriter. Jag är ju som bekant väldigt svag för denna farmorsblomma. Något som jag inte tycks vara ensam om.
Rosa är inte min färg, men det är snabbt fixat med lite sprayfärg!
Så det kan hända att mitt senaste pyssel, blåklockan får sällskap. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0