Ibland blir det galet

Ett tecken på att man är en inbiten hästtjej är att man får för sig att dressyrryttaren JAN Brink tog hem årets vasaloppsseger. Självklart var det JÖRGEN Brink och ingen annan som tog hem segern i årets vasalopp! Detta var en av mina läsare så snälla att kommentera, dock så kommer inte det beröra inlägget att ändras på grund av att det verkligen är så typiskt mig att skynda lite för snabbt så att något blir tokigt. Denna gång blev det ju helt galet, trots att jag följde Jörgen från start till mål så ville hans förnamn gärna smyga sig bort och ersättas av en för mig betydligt mer välbekant person. Det var ju bara det att Jan inte tävlade, än mindre vann vilket ju Jörgen lyckades göra! Gå grattis Jörgen och Jan kanske borde fundera på om vasaloppet kanske skulle vara något för honom?

 


Kommentarer
Postat av: Rinki

Hehe, gulligt fel enligt mig, eller vad man ska säga :) bra och fint att du inte ändrar i inlägget.



Sv: Jag har hört från Många att Liftarens Guide till Galaxen tillhör allmänbildningen, tro mig ^^ mitt ex var ett extrem fan. Jag började faktiskt läsa den en gång under gymnasiet, men fastnade inte riktigt och sedan blev det andra böcker istället. Men någon gång ska jag absolut läsa den :).



Laga mat och sådant är alltid roligt, det tycker jag också. Jag gillar att experimentera och sådär.



Jag har ingen koppling alls till mitt tilltalsnamn: Rinki. Det är ett indiskt namn som jag fick på barnhem när jag var liten. Tydligen är det inte riktigt ett namn i Indien, utan mer av ett smeknamn man kan använda på någon som är liten/söt. Och jag var extremt liten bebis, eftersom jag föddes för tidigt, men jag har ingen aning ifall de där tänkte i de banorna alls -- så jag kan endast spekulera. Mitt mellannamn Sofia är dock mitt "svenska" namn som mina föräldrar hade tänkt ge mig, men sedan tyckte dem ändå att Rinki var så enkelt att jag fick behålla det. Sofia betyder ju den kloka, men mina föräldrar visste ju inget om vem jag var/skulle bli då ;) så jag antar att de bara tyckte att det var ett fint namn. Även om det finns andra i släkten som hetat det, det var inget dem tänkt på har de sagt.



Vi har fått spraya med Radar på balkongen och försökt att knocka ned de getingbo vi sett, de har inte varit så mycket att vi har kunnat ringa till hyresvärden. I somras hade vi dock bålgetingar på besök också, usch så hemska de är. Jag blir ju rädd, rent automatiskt! Men deras bon var liksom inne i taket på stora lägenheten att det inte var något man såg. Men vi klarade oss ändå, men lite obekvämt och obehagligt enligt mig. Satt hellre och solade nere på stranden än på balkongen där vi ändå mest har eftermiddagssol.



Härligt att din vecka börjat bra, min har varit okej ändå men imorgon eftermiddag släpps tentan för denna kurs, så det lär bli en intensiv period nu och nästa kurs verkar också väldigt intensiv, så vi får se hur det blir :P.



Kram på dig! <3 tack för din peppning förresten, det betyder mycket.

2012-03-07 @ 22:18:17
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Hihi det är lätta att göra misstag och tolka det fel :D Men visst hade det varit kul om Jan Brink åkte!

sv: Glassen var smarrig, du kan läsa mer i ett inlägg som dyker upp imorgon :D

2012-03-08 @ 18:54:44
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0