10 saker jag önskar mig

-Mest av allt önskar jag att alla i min familj får vara friska, lyckliga och må bra.

- Att Viljas inskolning på förskolan som kommer vara här under sensommaren ska gå bra. 

- Att pumphuset blir klart under sommaren, både exteriört men även interiört och att allt snart är monterat och klart så att det går att driftsätta.

-Att grävis kommer och att de gigantiska avloppstankarna går att installera. Nu har vi miljötillståndet, tankarna är hemma (lossningen gick som en dans tack vare att en avlägsen granne ryckte ut mot betalning i fikabröd- lycka är att kunna sluta sådana avtal). Kvar är att få ner tankarna i marken vilket jag hoppas kommer ske denna sommar tillsammans med markmodulering. Håll en tumme att vi mätt rätt och att provborrningarna inte endast var lyckokast! 

-Att vi ska lyckas restaurera jordkällaren. Går ihop med punkten ovan, eftersom planen bland annat är att lägga på massor. Men även se över dörren och golvet.

-Att skörden inte slår fel, utan att vi får gott om potatis, lök, pumpa, squash, tomater och chili. I år har vi ett litet men naggande gott startfält- 150 kvadrat fick räcka att handgräva med spade detta år och växthuset som är snett och vint funkar skapligt som växthus.

- Att samtliga plantor från Spezialplants ska rymmas i bilen och att vi får låna den bil som det lutar emot.

- Att restaureringen av Blomsterlottas ska gå bra. Kommer jobba större delen av min semester (som är 2 1/2 vecka) med att genomföra ett stort projekt tillsammans med några andra driftiga personer. Undertecknad är projektledare.

- Denna punkt innefattar två önskningar- att vi får barnvakt så att jag och maken kan jobba på tillsammans. Drömmen vore att kunna röja sly upp mot vägen samt klyva bort den sist veden så att vi kan göra fint runt vedboden samt måla den och snygga till infarten. Jag önskar att få jobba och få känna tillfredsställelsen när ett projekt är klart, inte som 99,9 % av tiden bli avbruten. Egentid när man har barn kan faktiskt vara att få jobba en timme eller två helt ostört ❤️





Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0