Uppesittarkväll

Uppesittarkväll <3 Efter 21 timmar i bil så kom vi äntligen fram till ett vinterlandskap. Träden är snötyngda och det är bara en handfull minusgrader ute. Vid mellanstoppet i Sorsele passade jag på att krypa ner i bubbelpoolen. Riktigt varmt vatten, så där så att man behöver lägga upp fötterna på badkarskanten för att svalka sig lite. Nybadad och invirad i morgonrock blev att sörpla köttsoppa med klimp innan vi avverkade den sista etappen i bil.


Är så tacksam över att hela familjen blev så friska att vi klarade av resan och kunde komma fram på dan före dopparedagen! Var ett tag orolig för att vi skulle tvingas ställa in julen. Idag är det som sagt dagen före julafton. Granen är klädd, jag funderade ett slag på att endast klä övre halvan med julkulor, men det såg för tokigt ut så imorgon får vi se hur många kulor som är kvar. Paketen är inslagna, förutom det jag dryftade mig till att göra, där har jag bara hunnit göra en av två (men det är ju inte julklappsöppning direkt imorgonbitti, så jag kanske hinner klart). Yrvädret åkte skoter med morbror på förmiddagen så att jag fick slå in julklapparna i lugn och ro och dricka dagens andra kopp kaffe. Första koppen blev efter risgrynsgröten och skinkmackan. 


Inomhus doftar det gran och glögg. Kokte en stor sats på äppelmust från gården igår tillsammans med en näve glöggkryddor. Så nu doftar det nejlika, kardemumma, ingefära och pomerans i hela huset. Men nu är det hög tid att krypa till kojs! Hoppas att du som läser får en riktigt, riktigt fin julafton imorgon! 




Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0