Mellandagslunken

Hoppas ni fick en riktigt skön julafton! Det fick jag och jag är så tacksam över att vi både kom oss upp och att vi även blev så pass krya att vi kunde fira med resten av släkten som är uppe! En bonus var såklart att jag inte enbart hann klart paketet till min make, jag hann även fixa ytterligare en klapp när symaskinen var uppvärmd! Men så blev jag också klar strax före klockan 17 (självklart togs en paus för Kalle Anka) cirka en timme innan det riktiga julfirandet skulle börja.
 
Hade du inte en fin jul, så kan du glädja dig åt att julafton bara är en dag av årets 365-dagar. Nu är julafton förbi och det kommer en ny chans nästa år ❤️
 
 
 
Jag är inne i en juldagar-kokong och byter knappt om från min flanellpyjamas. Dricker te, försöker mota bort det sista av förkylningen och läser böcker. Vände det sista bladet i Brudskeppet av Jojo Moyes. Brudskeppet är visst den gamla titeln, nu såg jag att den går under nytt flagg, Bortom horisonten. Romanen bygger på verkliga historiska händelser och är en sann bladvändare. Av samma författare har jag i år även njutit av att läsa Bergens stjärnor och Under Londons broar. För en gammal hästtjej var de två senare romanerna riktigt läsvärda. Är nu sugen på Andra kvinnors liv som kommer att publiceras någon gång under nästa år. Och ja, jag är svag för romaner som gränsar åt chic-litt.
 
Nu är det strax lunch, så jag ska ta och hoppa ur pyjamasen och se vad jag ska ta mig för idag! Flera dagar av vila har fått det att klia i fingrarna.
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0