Kära tomten

Dags för den årliga önskelistan! Idag är det trots allt tredje advent! Överst på önskelistan står såklart att samtliga får vara friska, men det är svårt att slå in i en julklapp, så jag har samlat några fina saker som jag skulle njuta väldigt mycket av och som därmed skulle vara hållbara för mig (även fast det faller under konsumtion). Sådant som jag har tagit till hjärtat, det är sådant som verkligen hör hemma på önskelistan:

 

Mina drömmars vas, Kronärtskocka från Paradisverkstaden. Dröm att springa på den på outleten på Öland eller auktion <3

En triss i trä- En mjölkvarn från Fidibus för att ta surdegsbakningen till en ny nivå, ett rejält trätråg och en örttork.

En trave med böcker skulle inte heller sitta fel; Den hemliga trädgården av Frances Hodgson Burnett som egentligen är en barnbok, men den är så vackert illustrerad att jag själv vill ha den. Så småningom kommer även min dotter förhoppningsvis uppskatta den.

Liselott, Lottas dotter av Merri Vik, den sista boken i serien. Har alla de andra 46 böckerna, så det hade varit skojigt att även få läsa den sista.

Triss i trädgårdsböcker- Kryddväxter samt Lökar & knölar av Björn och Marie Hansson. Finns endast att köpa på antikvariat eller Bokborsen.se

Även Den blomstranade köksträdgården önskar jag mig. Den finns att köpa hos författaren med dedikering fram till jul, boken hittas här.

En kimono/morgonrock i linne, helst denna blå av Emma von brömssen för Lindex som såklart är slutsåld, men den dyker ibland upp på Tradera. Alterntivt denna lindblomsgröna variant från H&M, även den är tyvärr slutsåld sedan länge.

Lite överkurs är den ovanliga cykelhjälmen, men det funkar med den jag har.

 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0