Städdille

Drygt en vecka kvar till vårdagjämningen. Fyra dagar till Pyrets beräknade födsel. Det firade Kung Bore genom att igår komma besök. Det snöade hela gårdagen och våren som gäckat oss att den varit på väg, fick gott träda tillbaks för vintern. Vintergäcken som precis tittat upp i rabatterna, knäade under snön.
 
 
I lördags trodde jag som sagt att Pyret skulle titta ut och reagerade med att städa. Har fått städdille och drabbats av en oerhörd lust att checka av saker. Har långa listor varje dag som jag gnetar mig igenom, mycket småfix som är oerhört skönt att bli av med. Samtliga lådor i hela lägenheten har jag tömt upp och ner; kastat, sorterat och organiserat. Gamla pärmar och papper har gåtts igenom (det har blivit många vändor till returstationen).
 
 
Städskåpet är städat (liksom alla andra skåp, lådor och utrymmen), diskmaskinen och ugnen är skurade in- och utvändigt och likaså INSIDORNA av stommarna i alla köksskåp. Samtliga skor är så välputsade att man nästan kan spegla sig i dem och hallmattan är så ren att man kan ha picknick där. Listan över möjliga platser att städa/röja på och diverse projekt som KAN utföras krymper drastiskt dag för dag.
 
 
Men ännu finns där lite kvar att göra, ska greja med några syprojekt idag. Ska till exempel försöka mig på att laga mina strumpbyxor, sy ett draperi och svänga ihop ett gäng bivaxdukar. Sedan är det bara alla växterna som står kvar i källaren (fönsterputsaren flyttade fram sitt besök på grund av kallgrader, så jag lät alla växter stå kvar där de stod) och hemmet är tipptopp.
 
Vandring längs kustlandskapet utanför Gorran Haven
 
En fotobok från bröllopsresan till England hade varit skoj att hinna med, för att klippa ner perennerna och beskära äppelträden får gott vänta nu när vintern valde att åter komma på besök. Dessutom har maken förbjudit mig att klättra upp på någon stege. Men det är väl också fint att ha kvar något att göra...Pyret skulle därmed gott kunna få titta ut nu, särskilt eftersom den lilla krabaten envisas med att hålla mig vaken om nätterna. Dessutom saknar jag Chili något oerhört! Grabben har fått flytta till hundvakten och honom får jag inte hem förrän Pyret tittat ut, det har maken bestämt.
 
 
Lägenheten har i varje fall aldrig varit så här välskurad, detta är banne mig storstädning 3.0. Frysen är fylld till bredden och BB-väskan packad. Kom Pyre, kom. Vi längtar efter dig! <3
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0