Önskelistan

Nytt år, ny önskelista? Nja, det är mycket som är sig likt,  men ändå inte... 
 
Ljusstaken Seasons av Georg Jensen och ett par Liljan-ljusstakar från Skultuna hade jag den stora lyckan att veckla fram ur julklappspapperet ifjol 💗 Likaså ett sopset från Iris hantverk och en praktisk krukmakare som allt kommer att få bekänna färg nästa år när det ska odlas. Jag har lyckats köpa till alla utom en, den sista i serien, av Merri Viks Lotta-böcker. Och jag gav mig själv en triss i spillkumar (en spillkum, flera spillkumar?) när jag gick på föräldraledighet. Men såklart att där alltid finns små ting en går och drömmer om...
 
 
 
Mina drömmars vas, Kronärtskocka från Paradisverkstaden. Triss i trä- En mjölkvarn från Fidibus för att ta surdegsbakningen till en ny nivå, ett rejält trätråg och en örttork. En trave med böcker skulle inte heller sitta fel; Den hemliga trädgården av Frances Hodgson Burnett eller Liselott, Lottas dotter av Merri Vik. Har även de tre trägårdsböckerna; Bevara och sköta en gammal trädgård av Christina Ilminge samt Kryddväxter & Lökar och knölar av Björn och Marie Hansson står på min önskelista. En ovanlig cykelhjälm och en kimono/morgonrock i linne, helst denna blå av Emma von brömssen för Lindex alterntivt en lindblomsgrön från H&M, båda är tyvärr slutsålda sedan länge.
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0