Firande av bröllopsdagen

Maken överraskade mig stort på vår tvååriga bröllopsdag förra (!) sommaren med en utflykt. Och det var inte vilken utflyktshelg som helst, utan vi styrde kosan mot Sunne! Var ligger Sunne tänker du säkert nu, i Värmland är mitt svar. En trakt som stoltserar både med Selma Lagerlöfs Mårbacka och Rottneros park, två platser som jag länge velat besöka... 

 
 
 
 
Vi tog in på det mysigaste av B&B, ett stenkast från Sunne centrum.
 
 
Firade med middag på en uteservering, inledde med att dela på en plocktallrik i väntan på maten. 
 
 
Även fast inget någonsin kommer slå den fish'n'chips vi åt i Cornwall på bröllopsresan, så var detta minsann helt klart godkänt. Vi var ju trots allt i Sverige och inte i en liten brittisk fiskeby.
 
 
Mina gravidcravings hade börjat göra sig hörda, så vi skippade desserten och valde istället att köpa med oss en korg med godsaker inne i centrum...choklad, salta nötter, alkoholfri ingefärsöl och jordgubbar. Denna korg med läckerheter tog vi sedan med upp till rummet, för en långsam avslutning på dagen.
 
 
 
Dagen därpå var den stora utflyktsdagen. Men innan vi tog tag i själva turistandet så tog vi oss ett morgondopp.
 
 Innan vi avnjöt den goda frukosten, där så klart Mårbacka pelargoner stoltserade i matsalsfönstren. 
 
 
Men för att detta inlägg inte ska bli helt övermäktig, så kommer Rottneros park respektive Mårbacka få varsitt inlägg, med start på det sist nämnda besöksmålet. Men det kommer imorgon det!
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0