Tisdagstankar

Ute skiner vårsolen, det är ett gäng minusgrader ute och januari visar sig från sin bästa sida. Igår var det husvisning, men det blir inget bud. Min varblåsa på fingret har jag punkterat med en nål. Årets första svenska tulpaner sjunger på sista versen i sina vaser och snickarna grejar ute på balkongen. Idag kanske balkongen äntligen blir klar, längtar efter att flytta in och ställa i ordning. Särskilt eftersom det nu är förberett för att hänga upp min älskade ljuskrona.

 

Idag och imorgon är det hemmajobb. Har en hel del att fixa vid datorn nu innan jag går på föräldraledighet. Kanske inte det man förknippar med en trädgårdsmästare, men det är faktiskt mycket som behöver utföras vid en datorskärm speciellt eftersom jag även jobbar uppe på stadshuset och därmed inte uteslutande som trädgårdsmästare. Att jobba hemma innebär att jag slipper gå upp klockan fem och 14 mils bilpendling. Dessutom är det väldigt praktiskt att kunna nyttja flexen nu när Pyret håller mig vaken om näterna. Så att bara kliva in i arbetsrummet och kunna köra igång är därmed en sann lyx! På tal om lyx så tror jag att jag ska hälla upp en kopp kaffe (okej mjölk med mild kaffesmak-det enda "kaffet" som jag kan dricka) och smaka på den där saffransgrottan med hjortronsylt som ligger här intill och frestar. Önskar er alla en fin tisdag!

 

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0