Vi har blivit med gård!

Året var 2017 när det senast hände. Det där året när vi fick nycklarna till något större. För krukorna fick ju inte längre plats, så vi flyttade från den lilla ettan till en betydligt rymligre tvåa med balkong.
 
 
Men nu har även denna lägenhet blivit för liten för vår lilla familj. Krukorna är fortfarande fler än kvadratmetrarna, dessutom har vi fått tillökning i familjen. Så nu byter vi upp oss på nytt! Och denna gång slår vi på stort! Vi har köpt en gård! Där odlardrömmar och lantliv kommer att levas, på cykelavstånd från mitt jobb.
 
 
I vinter får vi tillträde till gården som inhyser två hektar jordbruksmark och en hektar skog. Vi kommer därmed inte gå sysslolösa, särskilt inte med tanke på att gården är i stort behov av kärlek. 
Tack och lov har jag och maken samma inställning när det kommer till projekt, så det här ska förhoppningsvis gå vägen <3 
 
En avstickare innan jag rundar av för denna gång. Så som ni kanske märkt är det lite tyst här inne på Bloggen, detta beror bland annat på att jag även jobbar att flytta min plattform från Blogg.se till Wordpress. Det hela bottnar sig bland annat i att jag har upptäckt att mycket bildmaterial försvunnit från arkivet (misstänker att Blogg.se grejat med kopplingen mellan plattformen och Instagram). Så parallellt som det städas och fixas i lägenheten, så jobbar jag små korta stunder med att fixa en backup av allt bloggmaterial som tillkommit under mina 13 (!) år vid tangenterna. Råkar någon av er läsare känna någon som är flink på det här med bloggflyttar så får du hemskt gärna hojta till! Detta tidskrävande jobb hade jag mer än gärna lejt bort till ett proffs! 
 
Slutligen vill jag passa på att önska dig en riktigt, riktigt fin augusti! För mig personligen så är det nu sommarledigheten börjar, eftersom jag snart ska få åka hemhem <3 Men innan dess kommer ett matigt inlägg om gården, renoveringstankar á la badrum samt ett överraskningsinlägg. Jag planerar även att dela med mig av bilderna från vår älskade lägenhet. 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0