Intervju om sista septemberveckan

 
Elsa publicerade ett så bra inlägg här i dagarna med frågor, som jag i princip snott rakt av. Skillnaden är att jag har kortat ner frågeformuläret något.

Hur mår du?
Trött och illamående, men i övrigt mår jag ganska bra.

Vad ser du fram emot mest i veckan?
Att få fortsätta göra i ordning inför hösten på jobbet. Hemmavid att dricka baljor av chaithe, ta varma bad, tända ljus och kanske börja på någon ny bra bok. Bad, ljus och bokläsning kan med fördel kombineras. Till helgen planerar jag att åka till stallet och sedan ska vi hem till makens kollegas familj på en fika. Kanske följer svampkorgen med när vi ska ut i skogarna. Planerar även att ta en fika ute på balkongen och njuta av att jag gjorde höstfint där ute nu i helgen som var.


Vad kommer bli mindre kul?
Allt datapill som jag skjutit på in i det längsta. Behöver ta tag i min mejlinkorg, betala fakturor etc. Det får allt ta och bli av ikväll!

Har du några ärenden?
Vi ska hämta vår nya bil här i veckan! En elbil som ska ha en räckvidd på 42 mil! Inte världens snyggaste och inte direkt drömbilen, för det är ingen tesla, men i väntan på teslan kommer denna fungera. Vi byter från diselslukande Volvo till eldriven Kia. Och helt plötsligt kan jag ta bilen till jobbet utan att belasta miljön, hurra! Bilkörning är i särklass det största koldioxidutsläppet som vi har, särskilt när vi kör dryga 200 mil ToR till Ammarnäs.
 
 
Vad ska du äta?
Jag ska frossa i äpplen! En stor gryta med köttgryta med älgkött står på spisen. Sedan ska här svängas ihop en stor långpanna med moussaka. I glaset blir det äppelmust, mustade sats nummer två här i helgen.
 
 
Ska du träffa några kompisar?
Ja! Och de jag inte kan träffa på grund av avstånd planerar jag att ringa 💖

Vad tänker du på mest?
Vart vi ska bo. Förra veckan lade vi högsta budet på en disponentsvilla här i Lindesberg. Ingen tomt att tala om, men gott om utrymme invändigt. Tyvärr blev inte huset vårt, utan gick till ett annat lyckligt par. Jag håller tummarna att de kommer ta väl hand om huset och att de älskar byggnadsvård, för villan har galet mycket potential och båda kände sig som hemma (trots röklukt). Grät bittra tårar när det stod klart att slaget var förlorat.
 
 
 
 
Jag funderar även på om det är smart att byta ner sig storleksmässigt från en stor och rymlig Volvo till en betydligt mindre Kia? Hur mycket kommer en takbox att svälja? Kommer vi ens rymmas? Och hur många månader/år kommer det dröja innan jag lärt mig alla dess finesser?

Kan vi få se en bild från den här tiden för ett år sedan?
 
Bröllopsresa till England, här på en hängbro i The Lost Gardens of the Heligans. 

Kan vi få se en bild från fem år sedan?
 
Nu blev till att leta i arkivet! På väg till en fest, någonstans i Skåne. 

Vad tycker du om måndagar just nu?
När jag väl kommit upp och kommit mig utanför dörren så älskar jag måndagar! Jag trivs väldigt bra på mitt jobb. Ny vecka, nya möjligheter!

Något tips eller känsla att ge alla som läser att ta med i veckan?
Ta vara på dagsljuset och var ute en stund varje dag. Hösten är en ljuvlig årstid! Ät sådant som är i säsong. Tänd ljus vid middagsbordet och slå dina nära och kära en signal. Hux flux är det en ny vecka igen!
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0