När dimman lättar

Imorse medan dimman ännu låg tät över världen klev jag upp. Nu är klockan inte längre fem och jag sitter på tåget. Solen har tittat fram och dimman har lättat. Det ser ut att bli en strålande dag!
 
 
Det fina vädret väger upp lite för min trötthet. Jag kom nämligen inte hem förrän efter klockan 22 igår. Och om inte maken hade plockat upp mig i Örebro, så hade jag inte varit hemma förrän strax innan midnatt. Det blev en lång arbetsdag, men en oerhört rolig sådan! Det är nämligen inte alla dagar jag och en kollega är i Hjo och tittar ut träd till diverse olika projekt. Vi lunchade på en fantastisk liten fiskerestaurang nere i hamnen tillsammans med min trädbibel. Efter ytterligare ett pass på plantskolan med många beslut var det dags att åka hemåt. Men först stannade vi till och åt en hemgjord kulglass (läs nicecream dvs. mosad banan och frukt) inne i stadskärnan innan vi körde hemåt igen.
 
 
 
 
Men idag är en ny dag! Efter vattning och putsning blir det nog beskärning, nu när det är fint väder och inga regnmoln hänger över trädgården. Ligger efter på beskärningsfronten- kordonger, pelaräpplena, vinstockarna och äppelspaljén skulle behöva lite kärlek. Men först ut är häckklippning nu när kollegorna varit förbi med häcksaxen. I en trädgård finns det alltid saker att göra 🌿 Trevlig fredag på dig!
 
 
 
P.s: Upptäckte precis att mitt inlägg som jag skrev vid 06 inte hade publicerats förrän nu! 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0