Du underbara helg!

Vardagarna må vara trevliga, men inget slår en helgdag! Älskar att få vakna till i lugn och ro, dricka morgonkaffe i sängen och läsa några rader. En mjuk start på dagen innan allt drar igång.
 
 
Varken jag eller maken pillar navelludd om helgerna. I fredags efter jobbet rensade vi ogräs ute i rabatterna till efter klockan 22. Igår, lördag började vi dagen med att uträtta lite ärenden. Bland annat blev det en sväng till bygghandeln. Jag lyckades även övertala maken att ta en tur till Erikshjälpen där jag gjorde några riktiga drömfynd. Sen var storhandling och städning av kylskåp som gällde, innan kökstjänsten drog igång på allvar. Plocka, rensa och frysa in röda och svarta vinbär. Svänga ihop en treveckorssallad, koka palt och göra matlådor. Påbörja rensning av 10-litershinken med körsbären som en snäll granne skänkt till oss. Koka körsbärssylt med arrak och vaniljstång. Väcka Ralf och Roger, våra surdegar. Samt gå i skytteltrafik till tvättstugan. Tvättberget var nämligen inte nådigt. Efter midnatt ramlade vi i säng av trötthet.
 
 
Nu är det dags att ta tag i denna söndag, för morgonkaffet är uppdrucket. Chili är rastad och alla syltburkar är uppmärkta och står nu svalt i kylskåpet. Nu sķa här bakas surdegsbröd av Roger och surdegen Ralf ska jag testa att göra hamburgerbröd av. Sista skvätten körsbär ska rensas och frysas in. Det rena tvättberget tas omhand. Lägenheten ska städas och samtliga växter ses över. Sedan hoppas jag även få måla och göra klart det sista hyllplanet till bokhyllan samt blombordet. Om jag hinner ska jag sy en gardin och plantera lite i de rabatter som ogräsrensades i fredags, det finns luckor som behöver fyllas. Tur att jag har en man som kan komma till undsättning! Mycket gör vi nämligen tillsammans, det blir så mycket roligare så <3 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0