De nio bästa i en kvadrat

Årets sista dag och det är dags för den sedvanliga tillbakablicken på vad 2020 bjöd på. De nio bästa från året som gått och som fångats i en kvadrat på Instagram kommer här: 
 
 
 
I januari 2020 blickade jag bakåt på 2019- Jag gjorde en tillbakablick till 2018 då jag fick min underbare Nils. Men 2019 var året då jag tog ut min masterexamen i landskapsarkitektur och klippte håret kort. För att nämna några av årets alla händelser.
 
 
I mars tillträdde jag min tjänst som trädgårdsmästare, med huvudstationering på Sjöparkens växthus. Firade bland annat med att plantera om palmer där på vårkanten 🌿
 
 
I april lyste solen på min favoritplats i lägenheten, kökshörnan. Älskade kökssoffa!
 
 
I slutet på månaden blev kökshörnan med siesalmatta, påskliljorna började vissna ner och ute på balkongen var det knökfullt med plantor.
 
 
I juli knäppte jag en bild på ett av alla småprojekt, den platsbyggda bokhyllan, som åkte upp mellan att Rasmus åkt och precis innan Sofia knackade på. Det tog en evinnerlig tid för äggoljetemperan att torka, men grannt blev det. Något draperi har däremot inte kommit upp än, har inte hittat det perfekta tyget ännu.
 
 
I augusti visade jag upp en vanlig kvällsskörd från balkongen. Mycket chilipeppar och tomater blev det minsann!
 
 
I september åkte jag och maken till Ammarnäs. Restriktionerna hade lättat och jag kunde ansöka om en ny semestervecka. Njöt som en tok av vyerna och tycks också ha gjort lite nytta, här på väg hem från Rävfallsstugan efter att ha varit där och hämtat sopor samt skurat stugan från golv till tak.
 
 
I oktober smattrade regnet mot rutorna. Hösten var kommen och det var dags att kura skymning, vilket görs bäst med varm choklad, tända ljus, något gott fikabröd och en trevlig bok upp på kökssoffans lock.
 
 
På julafton tillkännagav jag och maken att vi väntar smått. Ett liv växer i mig ❤
 
Gott nytt år! Tack för att ni har kikat in här på bloggen, läst mina små inlägg och hejat på även detta år ❤
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0