Tankar och trattkantareller

Jag hade högtflygande planer på att blogga under tiden i England. Uppdatera i nutid. Och under sommaren som varit skriva ikapp lite om alla roligheter som hänt, men som aldrig nått tangentbordet, så som den fantastiska lilla stugan i Cornwall där vi bodde. Samt uppdatera med höstiga inlägg. Men det får bli någon annan dag! För idag är behöver jag en mjukstart.

Mjukstart blev det imorse, eller mjuk och mjuk. Maken jobbar dagpass, så vi gick upp i ottan. Efter morgonpromenad med Chili, som helst av allt bara ville gå in och lägga sig i sängen igen, greppade jag faktiskt muminpåsen och gick ner till simhallen. Bästa grejen är att packa träningspåsen kvällen innan! Så när man vaknar så kan man inte värja sig, påsen står där som en påminnelse om gårdagens plan. Då blir det så mycket svårare att dra täcket över huvudet och strunta i träningen.

 

Tips nummer två denna dag är att kolla upp om din närmsta simhall har motionssim på morgonen! Både i Lomma, men även här i Linde, gör personalen det så himla mysigt i simhallen. Tänder ljus och spelar klassisk musik! Och sedan efter en timmes simning, vankas det bastu. Man ångrar aldrig ett bad! Och dessutom tycker jag det är ett av de bästa sätten att inleda en ny dag på <3
När jag kom ut så regnade det, ett kallt höstregn. Där och då ångrade jag såklart att jag inte dragit på mig regnjackan. Har sedan dess pysslat på här hemma med ditten och datten och sitter nu vid köksbordet med en hög med svamp. Har rensat och rensat, men det syns knappt på högen, suck! Tänk att det kan vara så fantastiskt roligt att plocka, men så himmelens supertråkigt att rensa! Föredrar du förresten gula kantareller eller trattkantareller? Maken och jag tillhör olika läger…
 
Regnet öser fortfarande ner ute och det är riktigt ruggigt och grått. Jag planerar en riktig innedag, slipning och spackling nere i vävstugan står senare på schemat, liksom att köpa hem mer spackel. Sedan behöver jag även svänga ihop min packning inför morgondagens äventyr! Men först ska jag se till att rensa klart den sista skvätten svamp och sedan lägga ut allt för att torka på tidningspapper. Får bli till att varva med ännu lite mer kardemummakaffe och torkade äppelringar så att jag tar mig igenom det sista. Ha en underbar dag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Astrid

Åh, jag vill så gärna börja motionssimma men badhuset vi har här ska stänga pga rivning...

2019-11-16 @ 14:56:39
URL: http://https://novemberdagar.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0