Skeppargården

Prick 100 år innan jag föddes byggdes släktgården i Kårehamn. I sommar fyller jag 30 år och släktgården ska nu vandra vidare, efter 130 år i släktens ägo. Skeppargården har fått sitt namn efter alla de sjömän som har funnits på min pappas sida och som barnbarnsbarnbarn är jag givetvis partisk när jag skriver att det är en helt underbar gård <3
 
 
Det är med en stor klump i magen som jag skriver dessa rader. Skeppargården är nämligen ute till försäljning, första visningen var för bara några dagar sedan. Så sent som förra veckan var jag och sambon nere på Öland och assisterade med ditten och datten på gården, men den resan kommer att tillägnas ett eget blogginlägg. Detta inlägg tillägnas helt och hållet min släktgård och jag hoppas verkligen att de personer som tar över fortsätter att vårda denna pärla till gård! Samtliga bilder är hämtade från Hemnet, ansvarig märkare är Andreas Boström på Fastighetsbyrån i Borgholm. Annonsen i sin helhet hittas HÄR.
 
 
 
 
 
 
 
Jordkällare, i bakgrunden skymtar gårdens vårdträd- Den stora lönnen,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Sobo", det som en gång var svinstia är idag inredd till en liten gäststuga
 
 
Hönshuset agerar idag matsal
 
 
I syrenbersån har många kardemummabullar och flertalet glas med flädersaft inmundigats under alla dessa år

Det blå köket ute i brygghuset- Perfekt förvaring för övervintring av växter

Det inglasade uterummet
 
 
 
Hos Mattias hittas ännu fler bilder, hela 72 stycken! Bilderna ovan är därmed enbart ett litet modest urval av alla fina bildkarameller som ligger uppe till beskådan. Men även fast bilderna är helt underbara, så är det inget som slår den faktiska känslan av att kliva in genom grinden. Det är som att komma hem. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

väldigt fint ställe!

2018-06-12 @ 10:47:07
URL: http://nouw.se/islycka

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0