På min önskelista

Om mindre än en månad blir jag...30? Kan knappt fatta det själv, att åren gått så fort! Men eftersom det ändå är något visst med att fylla jämnt så har jag sammanställt en liten lista på vad jag önskar mig. Saker som är mer eller mindre onödiga men med desto högre vill-ha-faktor... 

 

 

1. MATSERVIS

Jag och sambon kan inte enas om en matservis. Jag har alltid varit kär i Blå fasan (bild till vänster), men sambon tycker den är för krusidullig. Men jag har likafullt korpgluggarna öppna efter Gustavsbergs servis FASAN eller den snarlika EGERSUND som är Norges svar på FASAN. Blå, lila eller grön färgsättning, det spelar inte så stor roll, bara den inte är brun! Skulle jag mot förmodan hitta Gustafsbergs LONDON (bild till höger) så slår jag till direkt, dock är den servisen så pass gammal att det är näst intill omöjligt att hitta den som en komplett servis. Den stora fördelen är dock att även min blivande hälft också uppskattar den servisen.

 

 

2. KRONÄRTSSKOCKA

 

Drömvasen heter KRONÄRTSSKOCKA! Jag håller utkik efter på Blocket samt på Öland där de har utförsäljning av dessa dyrgripar. Finns i färgerna vit eller lindblomsgrönt, det är näst intill hugget som stucket då båda färgsättningarna är fantastiskt vackra.

 

 

 3. LJUSSTAKAR

Vänskapsknuten, vilket namn! Såklart att man skulle önska sig en sådan knut! Även detta är ett ständigt span (som aldrig dyker upp på annat än aktionsmässor eftersom folk håller hårt i sina ljusstakar). Liksom LILJAN ljusstake från Skultuna eller SEASON ljusstake från Georg Jensen. Liljan gör sig dock bäst som par.

 

 

 

 4. MOCCAMASTER

Kaffekokarnas Royce rolls i rostfritt stål, ja tack! I ärlighetens namn funkar kaffepressen föredömligt bra, men det är något visst med ljudet av en kaffebryggare som står och puttrar. En bonus är ju att man kan ställa in den på timer och ha kaffet klart till dess att man vaknar, hur härligt vore inte det? Å andra sidan är det i ärlighetens namn oftast älsklingen som väcker mig med kaffe på sängen…
 
 
 
 
5. FOLKDRÄKT
Hugget som stucket om jag ska representera norr eller söder, har blodsband till både Öland och Ammarnäs. Tycker däremot det är väldigt vackert med folkdräkt, så skulle gärna äga en själv.
 
 
 
 
6. KÖKSASSISTENT

 

Ingen Kitchenaid här inte, utan ska det vara en köksassistent, så ska det vara en svensk trotjänare som förhoppningsvis håller livet ut! Antingen av märket Ankarsund eller gamla Electrolux. Oavsett märke så bör den vara utrustad med diverse attiraljer så som korvkorn och köttkvarn.

 

Bevattningskulor och muminkoppar är andra säkra kort.

Men allra mest önskar jag mig nog ett fång blomster, kaffe på sängen, tårta hela dagen och ett litet äventyr <3

 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0