Ögonblick från året som varit

2017 bjöd på både hårt jobb, endel tårar och många skratt. Några av de saker som verkligen satt guldkant på året som gått har jag även fångat på Instagram, men då bildtexten blev förlång kommer här en utförligare beskrivning utav guldglimtar från 2017. 

 

1) Frieriet- Älsklingen gick ner på knä en februarinatt uppe i Talludden. Ringarna i ek hade han snidat själv, men efter närkamp med en buse där fästmannens ring gick i tusen bitar, byttes våra ringar ut till hamrat vitguld.

 

2)  Enaforsholm- Platsen där jag spenderat mina två senaste somrar. Denna bild vid forsen knäppte jag strax efter att jag i form av trädgårdsmästare varit vittne till vigseln mellan två vandrare som valde att knyta äktenskapets band i Jämtlandsfjällen.

 

3)  Projekt Kungsleden avslutades i år med delsträckan Kvikkjokk- Ammarnäs. Glädjeruset efter att ha gått hela Kungsleden var obeskrivlig. Ett livsmål checkades av. Själva delsträckan, med start i Kvikkjokk börjande dock med båttransport och chauffören var en glad herre som älskade potatis!

 

4) Bröllop! Marja fick sin Kristian där i augusti på Enaforsholm <3 Regnet stod som spön i backen, men trädgårdsmästaren närde in i det sista en förhoppning att vigseln skulle kunna ske utomhus, därav sekatören i min hand. Det är inte alla dagar finliret görs i långklänning och klackar, men det var en fantastisk avslutning på min arbetssommar uppe i Jämtland!

 

5) Familjen utökas! Chili tog oss med storm och detta fyrbenta charmtroll har sedan vårt första möte förgyllt varenda dag, hur grå och tung den än har varit <3

 

6) Mot nya höjder! Hon som har totalvägrat att sätta sin fot i en helikopter övervann inte bara sin rädsla, utan upptäckte att det var riktigt skoj att se saker ur ett fågelperspektiv! Dessutom gick den fenologiska inventeringen som en dans och ängeln i sten tog emot oss med öppna vingar.

 

7) Favorit i repris! För andra året i rad deltog jag på Nolia Trädgård. Trädgårdsingenjören i vintageklänning äntrade scenen och berättade om vad Naturens skafferi hade att erbjuda samt Enaforsholms fjällträdgård.

 

8) Vinterland. Ammarnäs- Det är hit man kommer när man kommer hem! Jag saknar snön, jag saknar människorna. Speciellt nu när de senaste festligheterna gått av stapeln på ett snöfritt Öland. Tur då att semester är inbokad är i slutet på januari! <3

 

9) Mina pojkar. När jag flängt land och rike runt har jag saknar er något förfärligt! Det har varit kul att se nya platser runtom i Sverige och lära känna nya människor, men att var och varannan vecka behöva packa väskan och ge sig iväg har varit påfrestande. Ser fram emot 2018 som förhoppningsvis bjuder på mindre flängande och mer tid hemmavid.

 

 

Nyårsmålen för 2018 är att prioritera mikropauser i vardagen samt bli bättre på att vårda mina relationer. 2017 går till historien som det år då jag var alldeles förskräckligt dålig på att vårda mina nära relationer och vilt kämpade för att få utmärkta betyg samtidigt som all annan tid gick till att omvandla det råa betongskalet till ett beboeligt hem. År 2018 blir det banne mig inga mastodontrenoveringar, utan fullt fokus planeras istället att läggas på bröllop, exjobbskrivande, flytt, lägenhetsförsäljning samt avslutande utav projekten som jag innan renoveringen dök upp, planerat att bocka av innan år 2017 slut. Hej 2018, nu skålar vi i kaffe och kör så det ryker!

 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0