Skånetrippen

Hade tidigare utlovat ett litet inlägg från när jag senast var nere i Skåne. Så här kommer en liten bildkavalkad…

 

Jag hängde såklart mest på campus, där några lärkare hade utställning. Men jag gjorde såklart mer än att hänga på universitetet...
 
Som att bada! Jag tog årets första dopp den 3 april ute i Lomma tillsammans med Matilda. 
 
Strosade sedan kring inne i Lomma, där jag en gång i tiden bodde i en liten stuga, bara ett stenkast från havet. Svängde förresten förbi där och drack en kopp kaffe och pratade lite minnen, innan jag hoppade på bussen till Malmö.
 

 Även inne i Malmö byggs det rejält och jag strosade runt längs kanalen en dag och tittade på allt som inte var där när jag för första gången satte min fot i Malmö tillsammans med mitt flyttlass.
 
Hamnade såklart i Stadsträdgården och fick se de första tulpanerna titta fram
 
...och små, bedårande irisar.
 
Sista kvällen bestämde jag och Sofia oss för att färga våra hårsvall med henna. Rött skulle det bli!
 
Sista kvällen ordnade vi även med grillat till middag. Några pinnar fick rycka ut som grilltänger.
 
Väl tillbaks i Örebro, hämtade sambon upp mig för middag på Stadsträdgården.
 
Stenugnsbakad pizza bjöd han på!
Jag tog en Bettan- Rödbetor, chévre, honung, valnötter, ruccola och parmesan. 
Mumsigt värre!
 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0