Nolia runt

Jag tänkte ger er en liten rundtur på trädgårdsmässan, för att alla ni som inte kunde vara med ska få en inblick på vad detta event har att bjuda på. Här är några saker som jag tittade lite extra på:

En sammansatt vas för vårens alla blomster.
Har en snarlik hemma, men utan själva foten som vaserna vilar på.
 
Företaget Hjärtero bjöd även på inspiration i form av fin vasupphängning. Tänker att det ska bli sommarens pyssel, för jag har på pricken likadana småflaskor samt flera liter vitfärg och minst lika många meter hampasnöre.
 

Ett annat företag bjöd på fina keramikalster. Det hör liksom till traditionen att jag hamnar där och dreglar över alla vackra koppar.


 

 
Det årliga besöket hos Pelargonsällskapet medförde att lägenheten nu blivit med ännu mer klorofyll!
 
Sambon tycker att våran näste grej borde vara bonsaiträd, jag är inte lika övertgad...
 
Forslunda bjöd i vanlig ordning på fina och inspirationsrika små stilleben. Det var dels utbildningens trädgårdselever som fick dekorera det stora takarrangemanget vid scenen, men sedan hade de även en returhörna med återvinningstänk. 
 
 
 
Dessutom hade Forslunda eleverna skapat ett orangeri, som jag blev helt kär i….
 
 
 

...där de fyllt ett helt vitrinskåp med grönska!
 
 
Jag vill också fylla vitrinets finglas och kaffekoppar med plantor och snittblommor!
Sambon är inte av samma åsikt och vägrar.
 
 
Efter fotorunda med mobilkameran blev det självklart glass i stora lass från Glassbonden. Älgört och hallon (överst) samt saffran (underst). Det ni! 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0