Gröna drömmar

Norr om Stockholm så är Nolia Trädgård, den största mässan för alla oss med gröna fingrar eller spirande ambitioner. Ifjol var jag inbjuden att föreläsa om mitt kandidatarbete som jag skrev vid SLU Alnarp, Hortikultur i fjällmiljö-Typexempel Potatisbacken, titel på mitt arbete tillika namn på föredraget. Och det föll sig så att jag även i år fick delta på Norrlands alldeles egna trädgårdsmässa. 

 Fotocred: Vandraren.se aka kusinvitamin 
 

I år föreläste jag om två andra områden som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, nämligen min arbetsplats (Enaforsholms fjällträdgård) samt växter till mat och medicin som hittas uti Naturens skafferi. Det senare förkovrade jag mig i redan under gymnasietiden och har faktiskt skrivit en bok om ämnet (som aldrig har publicerats). Jag slet i flera år med att samla material, så en dag är drömmen att få se den i tryck. Roligt nog har köpare redan ställt sig på kö, trots att jag meddelat att jag inte tänker sälja mitt enda exemplar av boken (okej, böckerna för det är två delar) samt att det i dagsläget inte finns några planer eller den faktiska tiden att göra verklighet av denna publiceringsdröm. 

 Mitt kandidatarbete kom i två delar. Fantastisk dålig upplösning på omslagsbilden, men det är svårt att veta hur saker och ting kommer att te sig när man aldrig jobbat med bilder på det sättet. Något har jag ändå lärt mig på de 10 år som gått!
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0