Bu & Bä-listan

Igår kunde jag helt omöjligt somna. Var trött i kroppen, men inte i knoppen. Så tillslut gav jag upp och funderade på om jag skulle se en film istället. Men det kändes inget vidare att vara vaken flera timmar till, så jag surfade in på tv4-play istället…

 

När jag var liten så minns jag att mamma brukade titta på ett program som hette Rena rama Rolf.  Har ingen som helst aning om vilken tid eller dag serien visades eller om det ens var en gång i veckan, men säg att det sändes på veckobasis. Den kvällen kurade alltid mamma upp sig i soffan och jag som var si sådär 6 år, kom farandes efter med en filt. Soffmys med Lasse Brandeby och Robert Gustafsson som hittade på tokigheter.

 

Det fick alltså bli svensk 90-talskomediserie den kvällen, där jag även stötte på en väldigt bra sak. Deras bu- och bä-lista. Jag menar alla borde vi skriva ner våra styrkor och svagheter, för att svart på vitt se vad man är grym på samt vad man kan jobba mer på. Att göra en sådan lista är inte minst en bra förberedelse inför ett kommande intervjutillfälle. Nu har jag inga som helst planer på att söka jobb, eftersom jag redan har ett, men det skadar aldrig att kartlägga sig själv. 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0