Drömboende

Eftersom jag totaldäckade i influensan under första sammankomsten nere i Alnarp, så blev det aldrig att jag delade med mig av några bilder från den roliga workshopen som jag släpade mig iväg på (det var obligatorisk närvaro). I min ena kurs Place, Activity and Human Development så fick vi nämligen skapa vårt drömboende. Tyvärr var det ganska snävt med tid, 3 h, så jag som tänkt skapa en miniatyrvärld fick tidsbrist och insåg att jag behövde tänka om. Dessutom hade jag förträngt hur svårt det var att jobba med trästickor, det var inte alls så enkelt som jag ville minnas från barnsben. Fast då kanske jag inte heller var så brydd om väggarna var raka eller inte. Mitt hus hamnade i alla fall i ett växthus, för att skapa ett gynnsammare klimat för att odla i. För självklart ser jag inte mitt drömboende i Skåne, utan i ett lite kargare klimat. Det ska ju vara en utmaning att odla! Men för att jag här och nu inte helt ska tappa tråden, så kommer ett gäng bilder istället.

 
 
Min granne tänkte också på berg och fjäll, men byggde i en lite större skala än vad jag gjorde. 
En annan visade upp ett liknande ekotänk som mig, och ville ta tillvara på jordvärmen. Hon tänkte bygga in sin bostad likt en jordkula, fast med högre tak än vad Frodo och de andra hobbitarna har, eftersom hon är människa.
De flesta tänkte dock på vatten,och då inte en älv, utan självaste havet, när det såg sitt drömboende framför sig. 
 
Toppmodernt mötte även nytänk i form av trädkoja och häck.
 
 

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0