Projekt flaggstången

Ett av projekten som jag nästan omgående brukar sätta igång med, efter att ha planterat i urnor och krukor, är att lägga en hand på rabatten framme vid flaggstången. Först slits ogräs upp, maskrosor, ängssyra och åkerfräken trivs och frodades här. Sedan fick sig fogarna en omgång och några skottkärror senare med grässvål, var det dags att fylla på med grus. Min plan var inte att jag skulle lägga om hela gången och göra plattsättningen jämn, för gången har visst alltid varit lite ojämn, utan syftet var att piffa till den lite för det kan ju inte se ut hur som helst.

 
 

Efter många timmar av tungt slit, blev det dags för gödsling och plantering. Har i år ersatt större delen av sommarblommorna mot perenner. En vill ju att blomsterprakten ska vara mer än en sommar! Sist men inte minst så toppades det hela med några skottkärror täckbark, allt för att behålla markfukt och för att försvåra för alla de växter som tror att de är välkomna, men i själva verket inte alls är det. Ovan skådas resultatet, observera att här uppe i fjällen är vi hästlängder efter och därmed så har inte ens Stor ormrot börjat blomma. Vad vill jag få sagt med detta? Jo, rabatten kommer inte till sin rätt i dagsläget, men vänta bara tills pionerna och alla andra perenner börjar blomma!

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0