En vecka i mitt liv

Detta skulle bli årets, så här lågt, bästa vecka- Spännande föreläsningar och studiebesök, våffelhäng med vänner, testund med ett gäng andra och hänga med Bexi på Garaget (det är inte en kall och ruggig verkstad, utan en av Malmös mest välbesökta mötesplatser). För att inte tala om mina storstilade planer om att guida Emily, min nya kombo, runt i Malmö. Vare sig hon ville det eller ej, hade jag som målsättning att visa upp Sverige och Malmö från sin allra bästa sida. Gudomliga bakverk på Hollandia (Malmös äldsta kafé), strandpromenad och kallbad på Kallis, skådande av Turning Torso, ett glas på Söder om Småland, matmarknad på Möllan...Det finns så mycket att upptäcka! Le grand finale skulle bli en resa över till Köpenhamn med en väninna som ska gifta sig till sommaren. Hade Googlat Köpenhamns tips, spanat på klänningsaffärer och hittat ett gäng loppisar, utifall att vi skulle hitta den perfekta klänningen omedelbums och skulle ha massvis med tid att utforska Köpenhamns utbud av vintageklänningar. Jag hade verkligen sett fram emot denna vecka!

 

 Vy från sängen
 

Jag behövde nästan nypa mig i armen för att se så jag inte fantiserat ihop hela veckan. Men det var sant, fram till dess att jag ställde in allt. Eller tja, jag hann med måndagens och tisdagens föreläsningar och studiebesök. Men sedan när jag blev ”ledig”, fick min kropp det ovälkomna besöket av influensavirus och sen var det adjöss med alla andra planer.  Det är så himla typiskt mig att totaldäcka när det ska till att hända massor av roliga och spännande saker! Så här ligger jag nu, invirad i lägenhetens alla täcken och filtar. Känner mig som 100 år, med muskelvärk och ett huvud som bultar. Svullna ögon, snuva, smärta bakom bröstbenet, halsont, hög feber och en hosta från helvetet. Kort och gott så kan jag checka av Vårdguidens samtliga kännetecken för influensa. Det fina i kråksången är att febern vanligtvis ger sig efter 3-5 dagar. Eftersom jag snart går in i mitt fjärde dygn med kalashög feber så måste det betyda att jag snart kan fungera som vanligt igen, så jag hoppas innerligt att Vårdguiden har rätt! En annan bra grej är att jag har sjuk träningsvärk i magen, känns som jag gjort hundratals situps! Det ni, det är inte dåligt att köra ett helt magpass utan att röra sig ur fläcken! Tror kanske att jag ska be Emily (min räddare i nöden) gå ner och köpa lite lättsaltade chips- tänker att det kan vara en bra grej att bryta min ofrivilliga fasta med. Jag menar, man måste övergå från flytandekost någon gång…Nu är det hög tid att sova igen, tror att detta får bli dagens prestation, för jag har ju faktiskt snart varit vaken en hel timme!

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0