Kofferten

Spanade in en koffert på lindeauktioner, en auktionsfirma här i krokarna som jag skrivit om tidigare. En koffert med slät och inte välvd ovansida skulle det vara, för min plan var att använda det som soffbord. Så plötsligt kom den ut och vi vann auktionen. Flaxet var på topp! Anna hade även vägarna förbi och hämtade upp den på utlämningen, så allt flöt verkligen på. Det flöt i alla fall på väldigt bra fram tills jag och Anna baxat i den i lägenheten. Ställde ner den med en tung duns framför soffan.

 
 
Den nätta, lilla soffan hade nog tagit ett skutt bakåt, om det inte varit för att väggen tornade upp sig bakom. Kofferten var nämligen lika lång som soffan! Kofferten tog totalt över, vilket jag hade kunnat förutse om jag varit framme med måttbandet. Så istället för soffbord fick den ett nytt användingsområde. Puttade nämligen den bakåt och fick istället fungera som sittbänk, viloplats samt förvaringsmöbel till ett gäng växter. Det blev också bra, även fast det inte riktigt blev som jag hade tänkt.
En ypperlig sovplats tyckte lilltjejen som Nils är gudfar till,
som kröp upp med en filt och la sig för att vila på kofferten.
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0