Harriets

Vi hann inte mer än att komma fram till moster i Umeå och byta kläder, innan det var dags att tuffa vidare till restaurangen. Nolia Trädgård hade nämligen bjudit in mig och sambon till den middag som arrangerades för oss föreläsare som närvarade under Nolia Trädgård. Så förra helgen (i lördags) slog vi oss ner vid dukat bord och avnjöt en trerätters middag på Harriets. Jag har aldrig tidigare besökt Harriets i Umeå, så jag var spänd av förväntan. Efter att ha mumsat i mig tre rätter i en gemytlig miljö, så kan jag å det varmaste rekommendera den hungrige att titta in för en bit god mat. Ett extra plus är de samtalsvänliga ljudmiljön, för det gick utmärkt att konversera i vanlig samtalston.

Vi inledde kvällen med norrländsk charkuteri- och ostplanka från lokala producenter.

Varmrätten fick vi själva beställa vad vi ville ha och jag som var lite saltsugen föll pladask för den svenska hängmörade entrecôten med parmesan- och citronslungade pommes. Det var oerhört gott!

Avslutningsvis slank en kopp kaffe ner tillsammans med lite rårörda hjortron, chokladcrème och browniesmulor. Sedan var jag så mätt att det blev till att avrunda kvällen. Att klämma 8 timmars bilfärd och sedan en trerätters, gjorde att jag och sambon var ungefär lika möra som min biff som jag smaskade i mig den kvällen. Därmed så blev det ingen stand-up och Humorfestival för mig och sambons del. Somnade det gjorde jag däremot innan huvudet hann nudda kudden. 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0