Koppartoner

Som utlovat (dock en aningens senare) kommer här tre inlägg över tre riktigt bra saker som hänt i livet den senaste tiden. Jag tycker vi börjar med det mest triviala, mitt hårsvall…

 

Vi möttes upp på Lush för inköp av henna, traskade hem till mig i Augustenborg och blandade till geggan som vi kletade in i håret. Det tog ett bra tag och det var rätt så pillrigt, speciellt för mig som hade en annan syn än Sofia på konsistensen av ”hårt vispad grädde” (tips! Tänk inte grädde som går att spritsa, utan snarare löst vispad och du har kommit halvvägs mot en lyckad applicering). Men tillslut var alla strån täckta och hårsvallet kunde plastas in i gladpack. Som två små ufon vandrade vi sedan runt med varsin påse på huvudet och spred en doft av hö och örter omkring oss. Plastpåsen runt håret skulle nämligen hjälpa till att hålla kvar värmen, som tillsammans med syran från citronen, skulle ge en intensivare färg. Min målbild av Ariel-rött kanske inte uppfylldes, men vi båda fick en kopparröd nyans som vi båda är nöjda med. Jag menar, när man får kommentaren att det ser helt naturligt ut och inte alls färgat, då vet man att man prickat rätt. 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0