Naturens skafferi

Jag älskar hösten! Den klara, höga luften, naturen som skiftar färg och så förstås det överflöd som skog och mark svämmar över av. Jag är väldigt förtjust att både vara ute i skog och mark, men också av att ta reda på vad naturens skafferi erbjuder. Det är även min sambo, så därmed har det blivit otaliga utflykter- Är det inte hallon eller jordgubbar som har plockats så har gula kantareller eller trattisar fått hoppa ner i korgen. 32 liter blåbär, 13 liter aronia, en handfull liter hjortron och lite annat smått och gott så som taggsvamp, har det blivit de senaste veckorna. Vi har varit så flitiga att det plötsligt blivit fullt i vår nya frys! Därför har ekorrarna börjat att titta på ytterligare en, bara för att vi inte vill att förvaringsutrymmet ska få sätta stopp. 

 
 
P.s: Ett hett tips till er som plockar gula kantareller, torka dem inte! Svampen får en helt förfärlig smak och bli näst intill oätlig. Jag menar om man traskar upp på Keb så spottar man sedan inte ut maten om det inte smakar riktigt dåligt!
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0