Inte bara bars

Precis som jag förutspådde när jag bakade proteinbars inför fjällvandringen, så höll sig barsen med ägg sämst (hur man bakar proteinbars skrev jag om HÄR). Lite trist att kånka runt på alla dessa bars, för att efter någon dag upptäcka att hela den satsen hade möglat. Fjällvärldens fauna fick den dagen sig ett rejält proteinmål, med en touch av grönt fluffigt ludd. De två andra sorterna, Proteinbar á la chokladboll samt kardemumma, frön och nötter gick verkligen hem. Den först nämnda var som att käka en lite torrare chokladboll. Men så hade jag inte heller i något fett vid tillagningen, så det är inte så konstigt. Fettet bytte jag ut mot värmebeständigt proteinpulver, så den mastiga känslan infann sig ändå efter ett par tuggor. Jag som är svag för choklad tyckte bäst om den sorten, för det kändes som att man hade ätit en hel lunch efter man tuggat i sig en. Den andra sorten däremot var fruktigare och lite sötare samt inte lika knastertorr och föll Nils mer på läppen. Tre sorters bars, två favoriter som vi definitivt kommer att göra igen!

När man är ute till fjälls så behöver man energi!
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0