Framgångsreceptet

Jag har alltid varit lite av en samlare, gällande mångt och mycket. Julen 2004 fick jag en receptbok av min kusin. Däri hade hon börjat skriva in hela släktens favoritrecept, men lämnat tomma sidor för mig att fylla i. Den dagen började jag leta recept och har sedan den dagen gjort. Inte letat som i att jag aktivt letar, men undermedvetet är jag ständigt på uppmärksam vid nya receptmöten. Jag gick verkligen helt upp i spinn den där vintern när jag jobbade på Farbror Elofs Skafferi, för då fullkomligt exploderade receptsamlingen.!Har till exempel aldrig stött på så många olika sorters sill, recept som jag självklart plitade ner. Jag river ibland ut recept ur tidningar som jag klipper och klistrar med. Alternativt så plitar jag ner ett fotograferat recept eller en upplevd smakkombination och kanske ritar en liten illustration till. Det är sådana saker jag sitter och pysslar med ibland om kvällarna. Nu måste jag dock skaffa en till pärm om jag vill utöka receptsamlingen, för annars så briserar nog snart mina pärmar!

 

 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0