Home made ice cream

I sommar har bilder på hemmagjord glass svämmat över på Instagram, bloggar och Pinterest. Jag själv testade att göra glass där i juli, men hann lämna lägenheten för ännu en arbetsperiod innan glassen hann frysa till. Nu i veckan när jag skulle langa in lite bär i frysen så hittade jag dessa förskrämda glasspinnar. Vilken succé! I ena satsen hade jag enbart pureade jordgubbar och i den andra satsen hade jag även adderat en skvätt äppelmust. Inget socker, utan enbart naturliga råvaror. Det gillas starkt! Nu när jag dessutom vet att det inte alls är svårt, utan galet enkelt och väldigt billigt (till skillnad från att köpa god laktosfri glass) så kommer detta garanterat göras om!

 

P.s: Helst av allt vill man ju inte mumsa i sig plast, men de enda glassformar i rostfritt stål som jag har sprungit på kostar 399 kr för 6 stycken. Man ska göra ganska mycket glass innan det har betalat igen sig.Gör du däremot glass mer än en gång per år kan du för all del klicka in här

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0