Välkommen 1 maj

Puh! Nu är jag helt slut! Har bjudit svärföräldrarna på trerättersmiddag ikväll och det blev verkligen succé! Tur var väl det, för annars hade det nog dröjt ett bra tag innan jag hade slagit på ugnen igen. Bortsett från att jag storstädat hela lägenheten, så har jag alltså lagat mat. Sambon har åkt på halsfluss, så medan han sov sig igenom valborg med hög feber så lagade jag mat. Det blev matlagning både idag och igår, femton små rätter bjöds det på till varmrätt. Mamma var orolig att gästerna inte skulle bli mätta, men jag tror inte jag behöver tillägga att de var mycket mätta och belåtna när de åkte nu ikväll. 

 

 
Till förrätt serverade jag en krämig citron- och ingefärssoppa med hembakt surdegsbröd.
 
 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0