Ramslök

Ramslök är så otroligt gott och dessutom nyttigt! Med sin lite peppriga och vitlöksaktiga smak passar den utmärkt i soppor, sallader och pastasåser. Längtans tider är därmed nu, men snart, väldigt snart återser jag Alnarp och då ska jag minsann plocka ramslök!

 En ryggsäck kommer lastad med...ramslök!
 
Ofta plockar vi mycket när man ändå är igång. Blomknoppar såväl som blad och blommor. En van plockare har givetvis med sig en ryggsäck att bära hem skörden i. Och när du väl fått hem den, ställ in den färska ramslöken i kylskåpet. I ett glas vatten så håller den minst i en månad. Jag har själv testat, så jag vet att det stämmer. Det finns faktiskt en anledning till att man forskar för fullt på hur man kan ta tillvara på ramslökens konserverande egenskaper och återskapa ett naturligt konserveringsmedel.
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0