Mera marmor!

Den senaste tiden har jag lidit av marmorhysteri. Eller rättare sagt, dekorfolie som ser ut som marmor. Har piffat till både en pall och en byrå från Ikea. Hade tänkt att gå loss på ett bord, men då sa sambon stopp. Att använda sig av dekorplast är ett enkelt, men personligt DIY. Jag använde mig av dekorfolie från Bauhaus som kostar 99 kronor för en rulle. Ett uttjänt kreditkort blir en perfekt skrapa/ arbetsverktyg och en sprayflaska med lite vatten kan också vara bra att ha. 

 

 

Mitt första tips är att först måla BEKVÄM. Sedan applicerar du dekorplasten, jag valde de två trappstegen. Sist men inte minst så skruvar du ihop pallen. Klart!

 

 

Mitt andra tips gäller byrån MALM. Det är lätt att bli otålig och vilja slita av all beläggning bakom på dekorfolien på en och samma gång. Men ta det stegvis och arbeta dig successivt fram med hjälp av kortet. För att få riktigt snygga kanter så kan du med fördel klippa små flikar, vilka du successivt viker in under skivan. Tillslut har du arbetat dig över hela skivan och det är dags att skära bort överflödig dekorplast. Klart!

 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0