Den proteinrika frukosten

Har landat i Norrland. Hemhemma. Jagar mygg halvhjärtat med ena handen, men tillslut tycks den lilla på mina fötter få nog av surret. Raja hoppar upp och tar den i munnen. En lite för proteinrik frukost för min smak. Jag föredrar mitt morgonkaffe, helst utan myggtillskott.

En av de första sakerna jag gjorde när jag kom hem var att tvätta, både mina kläder och lånade. För när jag vaknade på dagen till Sannas fruhippa, så insåg jag att jag saknade kläder att ta på mig. Jag hade planerat fruhippan in i minsta detalj, men jag hade glömt en sak. Mig själv. Så när dagen var inne så hade jag varken en kofta eller ett par strumpbyxor till min klänning. Inte heller hade jag något annat än en lortig regnjacka som bokstavligt talat luktade koskit. Moster Gudrun kom till undsättning och lånade mig en somrig kofta. Mitt kusinbarn Tristans jacka som blivit för liten, visade sig passa utmärkt till mig och strumpbyxor fanns på ICA Maxi (fast när det väl var dags att klä upp sig så glömde jag att ta på mig dem). När jag inte tvättat, så har jag diskat. Jag har skrubbat mina loppisfund så det stått härliga tider till! Jag hamnade nämligen på loppis igår och loppis för mig är verkligen sommar!

 
Uppläggningsfat från Gustavsberg (de grårandiga till vänster), blommiga porslinstalrikar (både flata och djupa) samt en stor glasflaska som kommer från Umeå bryggeri. Har tänkt att använda den senare som golvvas, medan den lilla dosan längst fram ska få sig ett nytt lädersnöre till locket. Jag vet inte riktigt hur, men på något sätt ska de nog få plats i vitrinskåpet...
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0