Det livgivande vattnet

Nu har det regnat och regnat i dagarna tre och allt dammigt och brunt, börjar bli krispigt grönt igen. Idag trotsade en besökare regnet och kom ut i trädgården för att titta till mig. Först konstaterade han att jag verkligen jobbar i alla väder, för regnet stod som spön i backen. Men sedan undrade han om det inte var dags för lunch snart, vilket jag där och då insåg att det var hög tid för. 

 
Precis när jag genomblöt traskar in i hallen så upphörde regnet att falla. Eftersom jag var blöt som en hund och till och med underkläderna var dyngsura, så åkte rasket in i torkskåpet medan jag lagade lunch (i torra kläder). Det finns inget dåligt väder, utan bara dåliga kläder. Mina regnkläder sjunger verkligen på sista refrängen, eftersom jag blev så blöt, men jag älskar ändå regnet! Dels så behöver jag inte rulla ut vattenslangen och ägna timmar åt att vattna (hurra!) men sedan så slipper jag knotten som invaderat denna holmen. De värsta är när de kryper in i öronen, det gillar jag inte. Så jag pluggar igen och går och njuter av sommarpratarna. Idag var det Emil Jensen samt Annika Lantz som jag lyssnat på, två sommarprat som jag starkt kan rekommendera!
 
Förra arbetsperioden hittade jag förresten en gammal hink med tapp, som jag ivrigt planterade blå lobelia i, som skulle symbolisera vattet som tidigare skvalpat runt i hinken. Jag gillar't!
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Vilken härligt sliten hink! Älskar den verkligen!

Svar: Vad roligt att du gillar hinken! Jag älskar också den!
Fröken Tö

2016-07-13 @ 20:35:09
URL: http://cookiesanddreams.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0